Ekonomi

16 sentlik satın almayla 417 milyar euroluk imparatorluk kurdu

Emre ERGÜL

Fransızlar 74 yaşındaki Bernard Arnault’u farklı takma adlarla çağırıyorlar: “Lüksün babası”, “Logoların kralı”, “Fransız Trump…” En popüler lakabı “Kaşmir paltolu kurt”. 4 Nisan prestijiyle birlikte Arnauld artık yeni bir isimle anılacak: “Dünyanın en zengin insanı”.

Lüks markaların çatı şirketi Louis Vuitton-Möet Hennessy’nin (LVMH) sahibi Arnault, Elon Musk’ı 211 milyar dolarlık kişisel servetiyle Amerikan iş dergisi Forbes’in Milyarderler Listesi’nden indirdi. İşte herkes “Bu adam kim?” diye soruyor. Arnault’nun hikayesini merak ediyor: 5 Mart 1949’da Fransa’nın Belçika ucuna yakın Roubaix kasabasında doğdu.

“Altın kaşık” ile doğanlardan biriydi. Kayınpederinden miras kalan inşaat şirketinin sahibi babasıydı. Piyano dersleriyle geçen çocukluk yıllarında lüksle tanıştı. “Dior” markasının hayranı olan annesi, “Diorissimo” marka parfümü kullanırdı.

Ecole Polytechnique’den mezun olduktan sonra babasının inşaat firmasına mühendis olarak girdi; 25 yaşında 1000 kişilik şirketin başına geçti. 1980’lerin başında yükselen Fransız Solu, “Zenginlere daha yüksek vergi” sloganıyla seçimleri kazandı. Arnault, aile şirketinin vizyonunu ABD’ye çevirmesi bu yıllarda oldu; Amerika’da konut yatırımları yapıyordu.

Ancak Arnault, taşındığı New York’ta gördüğü yeni iş modeli “yönetim satın alma”yı çok sevdi. O da şirket alımlarından bir milyon dolar kazanmayı hedefliyordu… Ve yıl 1984…

Henüz 35 yaşında olmayan Arnault, Fransız şirketi Boussac’ı 1 Fransız frangı (16 sent), borçlar ve 80 milyon dolarlık yatırım vaadiyle satın aldı. Aslında amaç Boussac değil, şirketin o dönemde ölmekte olan lüks markası Dior’du! Arnault, New York’ta çocukluğundan tanıdığı Dior’un değerini bir kez daha anladı: “1970’lerde bindiğim bir taksinin şoförüne ‘Fransa hakkında ne biliyorsun?’ diye sordum. Diye sordum.

Başkan’ı tanımıyordu ama Dior’u tanıyordu.” “Kaşmir paltolu kurt”, daha sonra Fransa’da biraz “sevimsiz” görünmesine neden olan birkaç operasyon yaptı: 8 bin kişiyi kovdu, Boussac’ı küçülttü. Daha sonra Boussac’ın Dior hariç tüm markalarını satarak 500 milyon dolar kar elde etti.

Dönemin Fransız aristokrasisinde de değerli gelişmeler yaşanıyordu. 1854 yılında kurulan Louis Vuitton, 1980’lerin sonunda 1 milyar dolarlık bir ciroya sahipti. Bir diğer lüks marka olan Möet Chandon da Hennessy ailesi ile birleşti ve yeni şirket 1 milyar dolarlık ciro gördü. Vuitton, Möet, Chandon ve Hennessy Aileleri birleşme kararı aldı ve LVMH ortaya çıktı.

Ancak kısa sürede şirket içinde idari bir anlaşmazlık çıktı ve Dior’un sahibi Arnault için gün doğdu. Arnault, LVMH’ye yüzde 25 hissesini aldığı 1.5 milyar dolara girdi. Ve sonra kendi deyimiyle “her fırsatı değerlendirerek” hisselerini 3-5, 3-5 oranında artırarak çoğunluk hissedarı oldu.

Arnault’nun LVMH’si bugün dünyaca ünlü 75 lüks markanın sahibi olan dev bir şirket. “Bir numara olmayı her zaman sevmişimdir” diyen Arnault’nun yakınları, onun iş hayatındaki sırlarını şöyle anlatıyor: “Hayır denilmesinden nefret ediyor! Her cumartesi sabahı markalarının mağazalarını dolaşıyor. Kendi ve başkalarının şirket hisselerini takip eder, notlar alır.

1 yılda 79,2 milyar euroluk rekor lüks satış gerçekleştirdi

Bernard Arnault’nun en büyük iş mottosu “Lüks her zaman para kazandırır” idi. Rakamlar da bunu gösteriyor. LVMH, geçen yıl 79,2 milyar avroluk rekor satış gerçekleştirdi. Son 3 yılda hisseleri yüzde 150 artan şirketin bugünkü değeri 417,15 milyar euro. “Lüksün babası”, LVMH’yi de bir aile şirketine dönüştürdü.

Kızı Delphine, Ocak ayından bu yana Dior’un yeni CEO’su oldu. Ağabeyi Antoine, gelecekte her şeyi devralmak için LVMH’nin her seviyesinde “internasyon yapıyor”. Diğer kardeşler Alexandre Tiffany, Frederic TAG Heuer, Jean ise Louis Vuitton saatlerinin başında geliyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gerçek ve kaliteli istanbul eskort bayanları
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort